سئو برای اکومرس

آموزش بهینه سازی و سئو سایت برای جستجوی هوش مصنوعی جیمکس ادز

اما درصورتی که قالب سایت‌تان چنین قابلیتی ندارد هنگام نوشتن توضیحات در ویرایشگر، می‌توانید از این تگ استفاده کنید. با بررسی رقبا می توان محتوا هر صفحه آن را بررسی کرده و به طور مثال اگر رقیب شما از محتوا خاص به طور مثال یک ویدئو و عکس خاص استفاده کرده شما نیز محتوا بیشتر با تعداد کلمات بالاتری استفاده کنید. این فایل مثل یه تابلو راهنما برای ربات‌های گوگل عمل می‌کنه که بهشون میگه کجاها می‌تونن برن و کجاها نباید سرک بکشن. مثلاً شاید بعضی صفحات مدیریت یا صفحاتی که مهم نیستن رو نخوای به گوگل نشون بدی. برای اینکه مطمئن بشی همچین لینک‌هایی نداری، از ابزارهایی مثل Screaming Frog استفاده کن تا لینک‌های HTTP رو پیدا کنی و اونا رو به نسخه HTTPS تغییر بدی.

وقتی پیداشون کردی، باید مستقیم‌ترین مسیر ممکن رو ایجاد کنی؛ یعنی ریدایرکت‌ها رو به‌جای اینکه به چند صفحه منتقل کنی، به‌صورت مستقیم به مقصد نهایی ریدایرکت کن. مثلاً به جای اینکه A به B و B به C بره، کاری کن که A مستقیماً به C منتقل بشه. اگه توی سایتت به کاربرها ارورهای 5XX نشون داده بشه، یعنی سایتت داره اعلام می‌کنه که یه مشکلی در سمت سرور اتفاق افتاده. این خطاها به معنای اینه که سرور سایتت به درستی نمی‌تونه درخواست‌های کاربران رو پردازش کنه. ارورهای 5XX انواع مختلفی دارن، مثل 500 Internal Server Error که نشون میده یه مشکل اساسی توی سرور وجود داره. ما یه چک‌لیست کامل از سئو تکنیکال برات آماده کردیم تا بتونی مشکلات فنی رو شناسایی و حل کنی و بهترین تجربه ممکن رو برای کاربرهات فراهم کنی.

برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخه‌های قبلی الگوریتم‌ها ایجاد شده‌است، می‌توانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحه‌ی گوگل ویژه‌ی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. با رعایت مراحلی که در ادامه گفته شده است، می‌توان یک ترافیک بسیار بالا از بازدیدکنندگان و مشتریان برای سایت‌ها با کاربردهای مختلف جذب کرد. لازم به ذکر است که انجام بسیاری از مراحل و گام‌های گفته شده در کوتاه مدت نتیجه خواهد داد. بنابراین شما باید پیوندهای خراب و شکسته را پیدا کنید و آن ها را تعمیر کنید.ساده ترین راه برای اجام این کار استفاده از سایت آنلاین DrLinkCheck.com است که سایت شما را برای لینک های شکسته اسکن می کند. این نکته مهم را همه سئوکارها می دانند که باید از کلمه کلیدی خود در تگ عنوان خود استفاده کنند. برای ردیابی و بررسی مداوم وبسایت خود شما چیزی بیشتر از افزونه Yoast سئو نیازمند هستید.

حالا با گسترش دسترسی چت بات OpenAI ، امکان دریافت درخواست ها از واتساپ در این هوش مصنوعی فعال شده است. می‌توانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و می‌توانید برای موتورهای جستجو بنویسید. در واقع این قوانین تعیین‌کننده استراتژی‌های محتوا و روند کاری سئو هستند. این الگوریتم‌ها چه هستند، هر کدام چه اثری روی رتبه‌ی گوگل می‌گذارد و چطور می‌توانیم از آخرین آپدیت های گوگل باخبر شویم، موضوعاتی است که می‌خواهیم در این مطلب از بخش آموزش سئو بلاگ پارس‌پک در مورد آن توضیح دهیم. برای استفاده از Google Search Console، کافی است سایت خود را در این ابزار ثبت کرده و فایل HTML تایید مالکیت را در سایت خود قرار دهید. سپس می‌توانید عملکرد سایت، ایندکسینگ، لینک‌ها و مشکلات سئو را بررسی کنید.

دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. ابزارهای مختلفی برای سئو وجود دارند که می‌توانند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل کمک کنند و آن را به کاربران بیشتری نمایش دهند.. یکی از مهم‌ترین دلایل بهینه‌سازی وب‌سایت، افزایش اعتبار آن در فضای اینترنت است. قرار گرفتن در رتبه‌های برتر نتایج جستجو به کاربران نشان می‌دهد که سایت شما معتبر و قابل‌اعتماد است. کسانی که قصد دارند در این زمینه رشد کنند، باید همواره دانش خود را به‌روز نگه داشته و از ابزارهای پیشرفته برای تحلیل عملکرد سایت بهره ببرند.

خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌های مختلف را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی از این الگوریتم‌ها وب‌سایت‌های خاطی را جریمه می‌کنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینک‌دهی داخلی و خارجی وب‌سایت را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. شبکه‌های اجتماعی، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش ترافیک وبسایت هستند. با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوای خود، می‌توانید کاربران را به وبسایت خود هدایت کنید. پس اگر سایت شما برای موبایل بهینه سازی نشده باشد، رتبه خوبی نخواهد داشت.شما می توانید به راحتی تست ریسپانسیو سایت تان را با استفاده از ابزارهای آنلاینی مانند؛ Mobile Friendly Test انجام دهید.

آیا می‌دانید مشاوره رایگان سئو در زئوس چگونه است؟ انجام سئو توسط تیم با تجربه زئوس باعث می‌شود تا رشد واقعی را در کسب‌وکارتان تجربه کنید. محتوای ارزشمند و اطلاعات دقیق درباره محصولات نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای مشتریان نیز مفید است. هرچه محتوای شما جذاب‌تر و مفیدتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به سایت شما بازگردند و محصولات شما را خریداری کنند. نوشتن یک پروپوزال سئو حرفه ای نیازمند تحقیق، استراتژی مشخص و ارائه اطلاعات به زبان ساده و شفاف است. با رعایت این نکات، می توانید پروپوزالی تهیه کنید که نه تنها حرفه ای و جذاب باشد، بلکه مشتریان را نیز قانع کند که شما بهترین گزینه برای بهبود سئوی سایت آن ها هستید.

این روش با فرمول‌های ریاضی رابطه‌های مخفیانه بین کلمات را به منظور درک بیشتر اطلاعات ایندکس به گوگل می‌دهد. به عبارت دیگر این امر به گوگل کمک می‌کند تا درک بهتری از متن و محتوای‌تان داشته باشد. به عنوان مثالی برای شرح Latent Semantic Indexing هنگامی که در گوگل یک عبارت و یا جمله را جستجو می‌کنید، موتور جستجوگر گوگل کلمات دیگری را نیز به شما پیشنهاد می‌دهد. این لغات را گوگل با استفاده از روش و فرمول Latent Semantic Indexing یافته و به منظور درک بیشتر محتوای شما و نمایش آن به کاربران بصورت هدفمند و هوشمندانه از این روش استفاده می‌کند. عباراتی که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند را بیابید و برای هر کدام از آن ها یک استراتژی مناسب سئو داشته باشید.

چطوری این لینک‌های شکسته رو پیدا کنیم؟خوشبختانه ابزارهای زیادی وجود داره که این کار رو برات انجام میدن. یکی از بهترین‌هاش Screaming Frog هست که کل سایتت رو می‌خزه و لینک‌های خراب رو بهت گزارش میده. ابزارهای دیگه‌ای مثل Google Search Console هم کمک می‌کنن تا لینک‌های شکسته رو پیدا کنی. موتورهای جستجو مثل گوگل از ربات‌هایی به اسم "کراولر" استفاده می‌کنن تا محتوای سایت‌ها رو پیدا کنن (به این میگن خزش) و بعد اون‌ها رو به دیتابیس خودشون اضافه کنن (که بهش ایندکس میگن). برای این کار از ابزارهایی مثل Ahrefs استفاده کن تا ببینی چه سایت‌هایی به چندین رقیب تو لینک دادن.

وقتی صفحاتت خیلی "عمیق" باشن، ممکنه گوگل نتونه اونا رو به درستی پیدا کنه، یا اولویت کمتری بهشون بده. این یعنی صفحاتی که دسترسی بهشون سخته، ممکنه توی نتایج جستجو کمتر نمایش داده بشن. امروزه بیشتر جستجوها از طریق موبایل انجام می‌شن، پس اگه سایتت روی موبایل درست کار نکنه، بخش بزرگی از کاربران رو از دست می‌دی. موبایل فرندلی بودن سایت به این معنیه که سایتت روی همه صفحه‌نمایش‌ها، به‌خصوص موبایل، به خوبی کار کنه. ابزارهایی مثل Ahrefs یا Screaming Frog بهت کمک می‌کنن تا لینک‌های شکسته رو پیدا کنی و اونا رو یا به صفحات درست ریدایرکت کنی یا اگه صفحه‌ای حذف شده، لینک رو کاملاً حذف کنی. برای چک کردن سرعت سایت، می‌تونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی.

می‌توانید ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید و در نهایت برند خود را به مخاطبان گسترده‌تری معرفی نمایید. اگر در تلاش هستید تا حضور آنلاین خود را تقویت کنید و به نتایج بهتری در حوزه سئو دست یابید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصان سئو در مشهد مشورت کنید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از جدیدترین تکنیک‌ها و استراتژی‌ها بهره‌برداری کنید و مسیر موفقیت خود را هموارتر کنید. از این پس، با انتخاب‌های هوشمندانه و پیگیری منظم، به سوی دستیابی به اهداف خود حرکت کنید و اجازه دهید وب‌سایت شما بهترین نمایان‌گر توانمندی‌ها و خدمات شما باشد. در وضعیت امروز، کاربران برای یافتن پاسخ‌های خود به موتورهای جستجو اعتماد می‌کنند.

همچنین، Yoast SEO ابزاری برای تحلیل خوانایی متن دارد که پیشنهادات مختلفی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. راهنمای کامل بهینه‌سازی سایت، امروزه به یکی از مهم‌ترین اصول در دنیای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. کسب‌وکارها برای دیده شدن در نتایج جستجوی گوگل و افزایش ترافیک ارگانیک، نیاز دارند تا وب‌سایت خود را بهینه کنند. اما سئو تنها یک فرایند فنی نیست، بلکه ترکیبی از دانش، استراتژی و تجربه است که می‌تواند به موفقیت بلندمدت یک کسب‌وکار کمک کند. در آژانس دیجیتال مارکتینگ وب ثمر، ما به شما کمک می‌کنیم تا مسیر درستی را برای بهینه‌سازی سایت خود انتخاب کرده و به اهداف تجاری خود برسید. در این مقاله، یک چک‌لیست کامل و حرفه‌ای برای سئو ارائه دادیم که شامل 41 نکته ضروری بود.

همچنین، Google Analytics گزارش‌ جامعی ارائه می‌دهد که به درک بهتر نیاز کاربران و بهبود تجربه آن‌ها کمک می‌کند. ابزارهای مختلفی برای تحلیل، بررسی و بهینه‌سازی سایت وجود دارند که به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا عملکرد خود را در فضای دیجیتال بهبود ببخشند. مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای سئو شامل Google Analytics، Google Search Console، Ahrefs، SEMrush و Screaming Frog محسوب می‌شوند. علاوه بر این، Moz Pro، GTMetrix و Yoast SEO نیز از ابزارهای پرکاربردی هستند و هر کدام امکانات منحصربه‌فردی برای تحلیل و بهینه‌سازی سایت ارائه می‌دهند. در این مقاله، به معرفی مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای سئو و نقش آن‌ها در بهبود سئو خواهیم پرداخت.

این فرایند شامل بهینه‌سازی محتوا، ساختار وب‌سایت، و لینک‌سازی است که در نهایت منجر به جذب ترافیک بیشتر و افزایش فروش می‌شود. سئو ایکامرس به معنای جلب توجه کاربران و متقاعد کردن آن‌ها به خرید از وب‌سایت شما است. لینک‌سازی خارجی، یا به عبارتی backlinks، یکی از اساسی‌ترین تکنیک‌های سئو است که به اعتبار و اعتبار وب‌سایت شما کمک می‌کند. بک‌لینک‌ها لینک‌هایی هستند که وب‌سایت‌های دیگر به محتوای شما ایجاد می‌کنند. برای بهینه‌سازی سئو وردپرس خود، سعی کنید لینک‌های با کیفیت از وب‌سایت‌های معتبر دریافت کنید. اولین قدم در این فرآیند، تولید محتوای عالی و ارزشمند است که بتواند توجه سایر وب‌سایت‌ها را جلب کند.

سئو سایت در اصفهان ما رایگان بوده و فرصتی برای آشنایی با کیفیت خدمات شرکت زئوس و شروعی مطمئن برای رشد آنلاین شما خواهد بود. در شماره‌های قبل مقالات متنوعی در مورد سئو برایتان منتشر کردیم، از یافتن کلمه کلیدی تا بهینه سازی محتوا. با مطالعه این چک لیست در هر زمان می‌توانید به سرعت کار بهینه سازی سایت خود را شروع کنید و دقیقا بدانید که چه اقداماتی لازم است. بک لینک‌ها به سئو خارجی مربوط هستند و لینک‌هایی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما می‌آیند. بک لینک‌ها برای استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجوی تجارت الکترونیک شما ارزشمند هستند زیرا می‌توانند ترافیک قابل توجهی را افزایش دهند و به شما کمک کنند اعتماد و اعتبار سایت خود را بهبود بخشید.

در کنار شما با 10 سال سابقه در زمینه طراحی سایت و سئو خواهم بود تا با کمک یک دیگر قدمی نو در زمینه تجارت الکترونیک برداریم. بازار بزرگ و بسیار سودآور اینترنت فضایی بسیار عالی برای سرمایه گذاری و رشد کسب و کار شما است و اگر بخواهد وارد این دنیای جذاب شوید بنده همراه شما خواهم بود. الگوریتم‌های گوگل به قواعد و قانون‌هایی گفته می‌شود که گوگل برای امتیازدهی به وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند. اما منظور از آپدیت گوگل که در برخی موارد به‌ اشتباه به‌جای الگوریتم مورداستفاده قرار می‌گیرد، به‌روزرسانی‌های هسته‌ی گوگل است. به‌عنوان مثال تغییر در تعداد نتایج صفحه‌ی اول، یکی از آپدیت‌ های گوگل است.

با ما همراه شوید تا با این تکنیک‌ها آشنا شوید و گام‌های مؤثری در ارتقاء نتیجه جستجوی سایت خود بردارید. امروزه با گسترش فضای دیجیتال و اهمیت حضور آنلاین، کسب وکارها به ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) نیاز دارند تا در میان رقبا بهتر دیده شوند. ابزارهای سئو نه تنها به بهبود رتبه بندی وب سایت‌ها در نتایج جستجو کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به درک عمیق‌تری از رفتار کاربران و عملکرد وب سایت کمک کنند. این ابزارها برای تحلیل کلمات کلیدی، آنالیز رقبا، بهینه سازی محتوا، و پیگیری پیشرفت سئو مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله از وب سایت تخصصی رضا کرمی با انواع مختلف ابزارهای سئو و کاربردهای آن‌ها آشنا خواهیم شد.

استفاده از ابزارهای سئو باعث می‌شود تا روند بهینه سازی سایت سریع‌تر، دقیق‌تر و با اثربخشی بیشتری انجام شود. این ابزارها قادرند مشکلات سایت را شناسایی کنند، استراتژی‌های جدید ارائه دهند و از بهینه سازی تکنیکال تا محتوایی به شما کمک کنند تا به نتایج مطلوب‌تری برسید. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائه‌ی محتوای به‌روزتر و مرتبط‌تر به کاربران است. این الگوریتم به‌ویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.به‌عنوان مثال موضوعات حوزه‌ی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد.

بسیاری از AIها محدودیت زمانی سختگیرانه‌ای درمورد بازه زمانی برای برگرداندن محتوا دارند که معمولا بین 1 تا 5 ثانیه است. اگر محتوای شما بیش از حد طولانی باشد یا سرعت بارگذاری آن زیاد باشد، ممکن است در این فرایند با شکست مواجه شود و به نتایج جستجوی هوش مصنوعی راه پیدا نکند. به منظور سئو محتوای سایت برای هوش مصنوعی و دیده شدن در نتایج آن سعی کنید از ذکر مطالب بیجا در متن پرهیز کنید و بهینه سازی سرعت سایت نیز فراموش نشود. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایت‌های معتبر و مرتبط در یک حوزه‌ی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وب‌سایت‌ها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز می‌کند.

با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Keyword Planner، moz، keywordtools و Semrush می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید و ببینید که هر کلمه کلیدی چقدر جستجو می‌شود و رقابت در آن چقدر است. در نهایت، اگه می‌خوای توی نتایج جستجوی ارگانیک عملکرد بهتری داشته باشی، نباید سئوی خارجی رو نادیده بگیری. سئوی خارجی شامل همه کارهایی می‌شه که بیرون از سایتت انجام می‌دی تا رتبه بهتری توی گوگل بگیری. این کارها مثل لینک‌سازی (backlink)، تعاملات شبکه‌های اجتماعی و برندینگ، به موتورهای جستجو نشون می‌دن که سایتت معتبر و قابل اعتماده. لینک‌های داخلی باعث می‌شن موتورهای جستجو به‌خوبی ساختار سایتت رو بشناسن و صفحات مهم رو بهتر ایندکس کنن.

و اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، المان نوار جستجو را اضافه کنید تا مشتریان شما بتوانند به راحتی محصولات را جستجو کنند. از صفحات دسته‌بندی خود گرفته تا صفحات تک‌محصولی، صفحات زیادی برای سازماندهی دارید. هنگام انجام سئو برای سایت های تجارت الکترونیک، داشتن یک معماری مستحکم که سهولت ناوبری را برای مشتریان شما ترویج می‌کند، ضروری است. ساختار URL واضح به شما کمک می‌کند در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشید و زمینه بهتری را برای مخاطبان خود فراهم کنید. این لیست به شما کمک می‌کند تا در مسیر شناسایی و انتخاب بهترین متخصصین سئو بهینه‌تر عمل کنید.

بنابراین در صورتی که می‌خواهید ترافیک سایت خود را بالا ببرید و از برترین‌های گوگل در سال 2020 باشید، بهتر است این چک لیست را از دست ندهید. تا اینجا بخشی از چک لیست سئو را مطالعه کردیم، برای اینکه محتوا برای این شماره بیش از اندازه طولانی نشود آن را در 2 یا 3 بخش منتشر خواهیم کرد. با شماره بعدی همراه باشید تا چک لیست سئوی داخلی، چک لیست محتوایی، چک لیست فنی و چک لیست لینک‌سازی را مرور کنیم. همانطور که دیدید این چک لیست سئو درواقع جامع ترین چک لیست سئو در 2024 است که واقعاٌ کار می کند. اما قبل از شروع کار با این چک لیست مایلیم نظر شما را در مورد این پست بدانیم.اگر هم در مورد این مطلب سوالی و نظری دارید با ما در میان بگذارید. ما در آکادمی دیجیتال مارکتینگ وبحامص منتظر نظرات، انتقادات و پیشنهادات شما همراهان عزیز هستیم.!

این کلمات جستجوهای خاص‌تری رو هدف قرار می‌دن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو می‌کنن دقیقاً می‌دونن دنبال چی هستن. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی. آمازون به عنوان یکی از شناخته شده ترین فروشگاههای اینترنتی در سطح دنیا ، بخش بزرگی از جستجوهای آنلاین برای خرید محصولات مختلف را دربرمیگیرد در نتیجه این سایت مرجع میتواند منبع مفیدی برای انتخاب کلمه کلیدی باشد. اگر یک وبلاگ محبوب طراحی داخلی وبلاگی به نام «دکور ساحلی ضروری برای خانه شما» بنویسد و به یکی از صفحات محصول شما پیوند دهد، به‌عنوان تأییدیه ای است که خوانندگان باید محصول شما را بخرند. هنگامی که مخاطبان پست آن‌ها را می‌خوانند، مردم شروع به مراجعه به صفحه محصول شما می‌کنند تا آن را بررسی کنند و احتمالاً خرید کنند. چرا؟ اگر بتوانید سرعت بارگذاری وب‌سایت خود را تنها یک ثانیه افزایش دهید، می‌تواند تبدیل‌های شما را تا 7 درصد افزایش دهد.

موتورهای جستجو، بک لینک‌ها را به‌عنوان تأییدیه می‌بینند، بنابراین مهم است که بک لینک‌های معتبر و ارزشمندی را برای سایت خود کسب کنید. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم‌ های گوگل است که اثر آن به‌خصوص روی وب سایت‌های فروشگاهی، بسیار محسوس‌تر از وب سایت‌های دیگر است. این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. پیج رنک یکی از اولین الگوریتم های گوگل است که لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) در سال ۱۹۹۸ راه‌اندازی کردند. هرم سئو تقی مولوی، با ارائه یک مدل بصری ساده و جامع، به متخصصان سئو و صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا عوامل موثر در موفقیت سئو را بهتر درک کنند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

هدف ما ارائه اطلاعات دقیق و کاربردی برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین است که می‌خواهند ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهند و فروش بیشتری داشته باشند. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد. بهینه‌سازی برای موبایل، استفاده از طراحی کاربرپسند و محتوای ارزشمند، از دیگر مواردی هستند که گوگل برای رتبه‌بندی اهمیت ویژه‌ای به آن‌ها می‌دهد.

اگر سایت شما دارای دسته‌ها یا پوشه هایی است که صفحات شما در آن قرار می گیرند، می توانید آن ها را نیز در URL خود قرار دهید. آیا یک فروشگاه اینترنتی دارید؟ اگر چنین است، سئوی ایکامرس یا بهینه‌سازی موتور جستجوی تجارت الکترونیک (SEO) استراتژی مورد نیاز شما برای جذب خریداران بیشتر است. استفاده از تصاویر بهینه‌شده با حجم کم و توضیحات دقیق به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند. استفاده از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights و GTmetrix به شما کمک می‌کند تا مشکلات سرعت را شناسایی و برطرف کنید. بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از کش مرورگر و کاهش تعداد درخواست‌های HTTP می‌تواند به بهبود سرعت کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی در URL صفحات نه تنها به بهینه‌سازی کمک می‌کند بلکه به کاربران نیز فهم بهتری از محتوای صفحه می‌دهد.

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. درود محمدرضا عزیزافزونه سئوی ووکامرس Yoast WooCommerce SEO به روزرسانی شد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

رعایت این نکات بهت کمک می‌کنه تا سایتت رو هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی بهبود بدی و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنی. به یاد داشته باش که برای موفقیت در سئو، باید روی تمام جنبه‌های سئو، از تحقیق کلمات کلیدی و سئوی فنی گرفته تا بهینه‌سازی محتوای داخلی و لینک‌سازی خارجی کار کنی. هدف اصلی الگوریتم ونیز که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، ارائه‌ی مرتبط‌ترین و بهترین نتیجه‌ها بر اساس نتایج جستجوی محلی (Local) کاربران بود. تا قبل از این الگوریتم، گوگل نتایج جستجو را عمدتاً بر اساس کلمات کلیدی و محتوای صفحات رتبه‌بندی می‌کرد و توجه چندانی به موقعیت جغرافیایی کاربر نداشت. اگر وب‌سایت شما از نظر عملکرد، سرعت و محتوای مرتبط قوی باشد، نه‌تنها رتبه بهتری در گوگل کسب می‌کنید، بلکه اعتماد کاربران را نیز جلب خواهید کرد.

از ابزارهایی مثل AnswerThePublic، Google Suggest یا حتی بخش People Also Ask گوگل استفاده کن تا بفهمی چه سوال‌هایی رو بیشتر می‌پرسن. نقشه سایت XML یه فایله که کمک می‌کنه موتورهای جستجو مثل گوگل، تمام محتوای مهم سایتت رو راحت‌تر بخزن (پیدا کنن و در دیتابیسشون ذخیره کنن). این نقشه، ساختار سایتت رو به گوگل و بقیه نشون می‌ده و یه سری اطلاعات دیگه هم ارائه می‌کنه، مثل اینکه آخرین بار کی یه صفحه خاص به‌روزرسانی شده. وجود تصاویر در محتوا باعث افزایش خوانایی و جذابیت محتوا برای کاربران میشود که وجود آنها برای هر محتوایی لازم و ضروری است. ناوبری وب سایت راه دیگری برای ایجاد ارتباط ساختار سایت با موتورهای جستجو است.

این تگ به گوگل کمک می‌کنه بفهمه کدوم نسخه از سایتت برای کدوم کشور یا زبان مناسبه. مثلاً اگه صفحت برای کاربران انگلیسی‌ زبان توی آمریکا و انگلیس دو نسخه متفاوت داره، با استفاده از این تگ به گوگل می‌گی که هرکدوم از این صفحات برای کدوم کشور یا زبان خاص نمایش داده بشه. Google Search Console بهت این امکان رو می‌ده که عملکرد سایتت در گوگل رو بررسی کنی. این ابزار می‌تونه مشکلات سایتت رو پیدا کنه، صفحاتت رو برای ایندکس شدن ارسال کنه و نشون بده که چه کلمات کلیدی باعث جذب ترافیک می‌شن. Cannibalization کلمات کلیدی وقتی اتفاق می‌افته که چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی خاص رتبه می‌گیرن، ولی این باعث می‌شه گوگل نتونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نمایش بده.

در هر صورت محتوای سایت شما باید به نحوی به دست AI رسیده باشد تا از آن استفاده کند! پس اگر می‌خواهید سایت خود را برای هوش مصنوعی سئو کنید و در نتایج آن دیده شوید، دسترسی کراولرهای هوش مصنوعی به سایت را نبندید. عناوین واضح، توضیحات درست، تاریخ و اسکیماها، امکان دسترسی ساده و سریع محتوای شما را به هوش مصنوعی می‌دهند. می‌توان اینطور تعبیر کرد که اسکیماها، به زبان ربات‌ها و کراولرها نزدیک‌تر هستند و اگر از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید، بهینه سازی سایت برای هوش مصنوعی را به شکل درست‌تری انجام داده اید. قاعدتا وقتی ربات‌ها یک موضوع را بهتر درک کنند، استفاده بیشتری هم از آن موضوع می‌کنند.

برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. قرار گرفتن در نتایج برتر موتورهای جستجو و جلب اعتماد کاربران، نیازمند رعایت اصول و استراتژی‌های دقیق است. از افزایش اعتبار سایت گرفته تا جذب بازدیدکنندگان ارگانیک و کاهش رقابت، همه این موارد با اجرای صحیح تکنیک‌های بهینه‌سازی امکان‌پذیر است. تمرکز بر روی موتورهای جستجو، به شما کمک می‌کند تا حضوری پایدار و تأثیرگذار در بازار دیجیتال داشته باشید و از فرصت‌های بی‌نظیری برای رشد کسب‌وکار خود بهره ببرید. سئو نه‌تنها باعث افزایش بازدید سایت می‌شود، بلکه به درک بهتر نیازهای کاربران و ارائه محتوای مناسب به آن‌ها کمک می‌کند. با اجرای اصولی سئو، می‌توانید یک استراتژی محتوایی دقیق ایجاد کنید که منجر به جذب کاربران هدفمند و افزایش نرخ تبدیل شود.

برخی های خزنده‌های هوش مصنوعی دیتاهای مخصوص به آموزش را جمع آوری می‌کنند تا از آن در روند آموزش و بهبود الگوریتم‌ها و پاسخ‌های خود استفاده کنند. درحالیکه برخی دیگر، دیتاهای مربوط به محتوای لحظه‌ای را جمع آوری می‌کنند. چرا؟ چون برخورد و استراتژی شما برای مواجهه با هر یک از آن‌ها احتمالا متفاوت خواهد بود. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که اکثر این الگوریتم‌ها، تشویقی نیستند؛ بلکه اگر آن‌ها را رعایت نکنید، با کاهش رتبه‌ در گوگل مواجه می‌شوید. در ادامه به همه اقدامات و فعالیت‌های مورد نیاز برای بهینه سازی سایت که باید در خارج از سایت شما انجام شود، می‌پردازیم.

این ابزارها بهت گزارش کاملی از مشکلات سرعت سایتت می‌دن و راه‌حل‌هایی برای بهبودش ارائه می‌کنن. گوگل وقتی سایتتو می‌خزه (crawl می‌کنه)، ممکنه با یه سری خطاها مواجه بشه که نمی‌تونه به همه صفحات دسترسی پیدا کنه. این خطاها، که بهشون Crawl Errors گفته می‌شه، اگه رفع نشن، می‌تونن روی رتبه سایتت اثر منفی بذارن. برای اینکه مطمئن بشی نسخه‌های تکراری سایتت ایندکس نشدن، می‌تونی از ابزارهایی مثل Google Search Console استفاده کنی و نسخه‌های مختلف سایتت رو بررسی کنی. همچنین با استفاده از ریدایرکت 301 می‌تونی تمام نسخه‌های تکراری رو به نسخه اصلی هدایت کنی. این چک‌لیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، می‌تونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی.

ایندکس شدن صفحات یعنی گوگل صفحات سایتت رو شناسایی کرده و اون‌ها رو در دیتابیس خودش ثبت کرده. اگه صفحاتت ایندکس نشده باشن، حتی اگه بهترین محتوا رو هم نوشته باشی، هیچ‌کس نمی‌تونه اون‌ها رو توی نتایج جستجو ببینه. اگه تگ عنوانت تکراری یا ناقص باشه یا اصلاً وجود نداشته باشه، سایتت ممکنه توی نتایج جستجو افت کنه. کاربرا همیشه سوالات مختلفی دارن که معمولاً توی موتورهای جستجو مطرح می‌کنن. یکی از راه‌های خوب برای بهبود سئو، شناسایی این سوالاته و نوشتن محتوایی که به اونا جواب بده.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری